In the mood for something good?

Het kan altijd beter

We zijn trots op elk van onze producten maar zitten niet stil. Vandaag zijn we het meest vooruitstrevende snoep en snackmerk maar dat moet in de toekomst zo blijven en daarom steken we geld en tijd in innovatie en productontwikkeling. Dat doen we met specialisten uit de branche, met studenten en bij de fabrikanten waar we mee samenwerken. Soms doen we dat met eigen middelen, soms met wat subsidie. 

Gerealiseerde innovaties

Zo hebben we al bereikt dat we ons gummiesnoep kunnen maken zonder dierlijke gelatine en we die producten nu met de belofte -vegan- kunnen aanbieden. Een andere mijlpaal was het nieuwe dropje dat we nu hebben onder de naam -liquoricious- hebben kunnen opnemen omdat het rode E-nummer dat de fabrikant in zijn standaardrecept in verwerkte, eruit hebben weten te krijgen. Want hoe lekker dat dropje ook was een rood E-nummer is bij ons een no-go. Na experimenteren met de houdbaarheidsdatum als we die stof weglieten, was het groen licht en hebben we nu een mooi product erbij.

2021 
Onze focus voor 2021 ligt op het verminderen van maltitol in ons gummiesnoep, of het vegan maken van de marshmallows en het experimenteren met nieuwe natuurlijke zoetstoffen. 

Dat is snel opgeschreven en klinkt waarschijnlijk heel simpel maar schijn bedriegt: dat zijn mega uitdagingen.

Marshmallows zijn gemakkelijk suikervrij te maken en ook gelatinevrij is te doen maar die 2 beloftes in een, dat is een technisch vraagstuk waar nog geen oplossing voor is. Wij gaan die uitdaging aan en zijn samen met een laboratorium bezig het antwoord daarop te gaan ontrafelen.

Wordt vervolgd. Dat zullen we nog vaak schrijven want we hebben altijd méér wensen voor innovaties.

Winkelmand