Toegevoegd aan winkelmand
Bestel
Winkelmandje

Plantaardige dips met popped chips

gezond alternatief chips

Wat is er nu lekkerder dan een chipje met een dipje? Juist ja! Dips met vegan chips met minder vet in vergelijking met de ‘normale’ vette variant! En minstens zo lekker. Get in shape for summer (en voor winter) met deze heerlijke dips.

Ingredienten voor 4 personen

Tomatensalsa

Snijd de tomaten, het uitje en de verse basilicum in kleine stukjes en pers de knoflook met een knoflookpers. Verhit een scheutje olijfolie in een koekenpan en voeg de tomaat, ui, kruiden en limoensap toe. Bak voor 5 minuten op middelhoog vuur.

Tzatziki

Was de komkommer af, snijd in kleine stukjes en laat deze even uitlekken in een vergiet. Pers de knoflook met een knoflookpers en snijd de munt fijn. Doe de yoghurt in een kom en meng hierdoor de knoflook, de fijngesneden munt, het limoensap en het peper en zout. Roer vervolgens de uitgelekte komkommer door de tzatziki.

Pompoenhummus

Verwarm de oven voor op 180 graden. Leg de pompoenblokjes op een bakplaat met bakpapier, besprenkel met olijfolie en bestrooi met het paprikapoeder, de peper en het zout. Rooster de pompoenblokjes voor ongeveer 30 graden in de oven. Pers de knoflook met een knoflookpers en snijd de rozemarijn fijn. Spoel de kikkererwten af in een vergiet. Als de pompoenblokjes gaar zijn mix je deze met de kikkererwten, de knoflook en de fijngesneden rozemarijn in de blender tot een smeuïge hummus. Serveer bij de vegan en glutenvrije chips en enjoy!

Recept en fotografie: Tuttitatum