Je winkelwagen is momenteel leeg!
Food2Smile met suikervrij snoep klaar voor de volgende stap
Donderdag 25 Juni 2020
Zoetwaren – Snoepgoed uitbannen is een utopie, maar gezonder snoepen kan wel. Daarom verkoopt het bedrijf Food2Smile lekker en suikervrij snoepgoed. Het bedrijf bestaat nu 5 jaar en viert dit door niet alleen de verpakkingen te re-branden, maar ook de distributie uit te breiden naar retail en foodservice.
Half juli stromen de nieuwe verpakkingen de Nederlandse winkels in. Niet alleen in het out-of-homekanaal, maar ook bij retail. Miriam Bouwens, eigenaar en oprichter van Food2Smile: “We zijn klein begonnen, maar hebben middels investeerders nu de slagkracht om het groter aan te pakken. Twee mensen zijn aangetrokken die de verkoop gaan doen: Freddy Potters voor foodservice en catering en Andries Visser voor de retail. In combinatie met de nieuwe uitstraling van de producten zijn we nu klaar voor een nog betere en verdergaande professionele aanpak.” Bouwens ziet het verkopen van verantwoord snoepgoed als een missie: Food2Smile is ontstaan uit de visie dat we met elkaar gezonder zullen moeten gaan eten. Dat betekent voor mij: minder geraffineerde suiker, meer plantaardige voeding en minder vet. Zeker in deze coronatijd is het extra belangrijk stil te staan bij goede voedingskeuzes want gebeurtenissen als het coronavirus gaan we vaker krijgen. Gezondheid en preventie krijgen gelukkig steeds meer aandacht.”
Voorwerk
Bouwens heeft in de afgelopen vijf jaar al veel voorwerk verricht om de herlancering nu succesvol te kunnen begeleiden. Beschikbaarheid is er al bij de Plus-supermarkten, bij diverse cateraars, scholen en leisureparken als de Apenheul, Madurodam en Omnisport. Maar de ambitie rijkt verder. Bouwens: “De focus komt nu te liggen op de grote spelers in retail en catering. We zijn een premiumbrand en willen distributie op prominente locaties. We zijn klein en flexibel, dus kunnen we veel betekenen voor onze afnemers, bijvoorbeeld met formulegerichte acties.”
Bron: @FoodClicks