Toegevoegd aan winkelmand
Bestel
Winkelmandje

GROEI SUIKERVRIJE MARKT – INTUÏTIE OF DATA?

Food2Smile houdt van duidelijkheid en daar helpen cijfers bij. Wij kunnen wel vinden dat suikervrij snoep de toekomst heeft en dat chips met veel minder vet een goede keus is, maar vind jij dat als consument ook?

Buikgevoel

Wij geloven dat snoepen en snacken prima kan bij een verantwoorde lifestyle. Mits het snoepen en snacken zelf ook verantwoord gebeurt, dat wel. Vanuit deze visie is Food2Smile ontstaan en bieden wij suikervrij snoep en chips met minder vet aan. Wat ons betreft is dit ook de (enige) weg waar onze toekomst naartoe beweegt. Maar ja. Op gevoel alleen kun je niet ondernemen.

Cijfers liegen niet

GfK en Nielsen zijn onderzoeksbureaus die hier cijfermatig inzicht in kunnen geven. En yes, die laten zien dat onze intuïtie juist is. Deze bureaus geven data over consumentengedrag en retail aankopen waarop wij dan weer onze keuzes kunnen baseren. Mooi en nodig om onze visie op gezond gedrag en verantwoorde keuzes te onderbouwen bij inkopers en category managers.

Wat laten de data over suikervrij snoep zien?

Die leren ons bijvoorbeeld hoeveel snoep er per jaar in Nederland wordt verkocht en welk deel daarin suikerhoudend, suikerarm en suikervrij is. Wij bewegen ons als een van de weinigen op het suikervrije deel van de markt en we zien dat die groeiende is.
De consument koopt váker suikervrij, besteedt er meer geld aan en neemt per winkelbezoek er meer van mee. Een duidelijk signaal dat er behoefte is aan suikervrij snoep.

Weloverwogen keuzes

Met deze cijfers in handen kunnen we weloverwogen keuzes maken. Onze intuïtie was goed maar we weten het nu zeker. De cijfers laten zien dat verantwoorde tussendoortjes en suikervrij snoep bezig zijn een groeiend marktaandeel te veroveren. Het voelt goed dat ons buikgevoel klopt en de consument inderdaad steeds meer bewustere voedingskeuzes maakt.

Wil jij met ons assortiment ook aanhaken op deze groeiende suikervrije markt?
Neem dan contact met ons op. We praten er graag verder over met jou!

Met een smile,
Miriam Bouwens | founder Food2Smile en voedingsdeskundige